[COVID-19 Säkerhetsåtgärder] Det här gör Rena Plagg med hänsyn till Covid-19

[COVID-19 Säkerhetsåtgärder] Det här gör Rena Plagg med hänsyn till Covid-19

Vårt ständiga mål med vår tvättservice är att förse dig med rena plagg, på ett säkert och tryggt sätt. Med tanke på Covid-19 och den situation som nu råder har vi valt att införa en rad åtgärder i syfte att motverka smittspridning, för att skydda både dig som kund, men även den personal som arbetar i vår verksamhet. På så sätt kan vi fortsatt erbjuda dig en trygg och säker tjänst som ska underlätta er vardag. Den samhällsutmaning vi nu står inför gällande Covid-19 tar vi på mycket stort allvar. Vi har manualer och rutiner som vår personal följer för att minimera eventuell smittspridning inom ramarna för vår tvättservice. Vår personal är säkra i sina roller och har kunskap kring viruset som sådant, samt de krav vi arbetar utifrån. 

Vilka säkerhetsåtgärder har vi tagit?
1. Vi följer kontinuerligt myndigheters råd gällande Covid-19.
2. Vi har minskat mängden nya kunder och är fortsatt restriktiva att åta oss nya kunder för att på ett säkert sätt hantera den tvätt vår tvättservice hanterar.
3. Den personal som arbetar på vår sorteringsavdelning är ständigt utrustade med förkläde, huvudbonad, mask och handskar.
4. Personal som arbetar i övriga delar av vår tvättservice är under alla omständigheter utrustade med mask och handskar.
5. Då dina kläder hämtats upp behåller vi dem i tvättpåsen under två timmar innan de hanteras av personal för att minimera risken för smitta.
6. Vi har ökat antalet städinsatser på alla ytor för att hålla tvätteriet rent och fräscht och därmed minska risken för smitta.
7. Var åttonde timma rengörs maskinerna med desinfektionsmedel för din säkerhet.
8. Vid tvätt av kläder under 60 grader använder vi oss utav två typer av desinficerande produkter; Dettol och Virkon. Båda produkterna är allergi- och miljövänliga samt dödar eventuellt virus som fastnat i kläderna genom exempelvis hostningar eller nysningar.
9. Vi har aldrig, och kommer aldrig att samtvätta kläder. Med andra ord kan du vara lugn att dina kläder inte under några omständigheter blandas med andra.
10. Om någon i vår personalstyrka upplever ett eller flera symtom för Covid-19 kommer de inte att arbeta i vår tvättservice, utan istället arbeta med andra uppgifter hemifrån. 

Vad gör vi om läget förändras?
Vår förhoppning och önskan är såklart att smittspridningen minskar i Sverige och övriga länder, men om så inte är fallet måste vi tänka ett steg längre. Om situationen enligt Folkhälsomyndigheten eller annan relevant myndighet förvärras kommer vi att införa det vi kallar för smart överlämning. Vid en sådan situation kommer alla våra chaufförer vid upphämtning och avlämning av tvätt att bära mask och handskar. Enligt överenskommelse mellan kund och chaufför kan tvätten komma att överlämnas utan direkt kontakt, exempelvis genom att tvätten levereras utanför kundens dörr. Om detta blir aktuellt kommer du som kund att få tydliga instruktioner. 

Hur drabbas Rena Plagg av Covid-19?
På RenaPlagg arbetar vi ständigt med att hålla priserna så låga som möjligt för dig som kund. Detta då vi vill ge möjlighet till fler att nyttja vår tvättservice och alla de fördelar som kommer därav. De säkerhetsåtgärder som nu införts är nödvändiga då vi alltid önskar säkerställa god kvalitet för alla våra kunder. De nya rutinerna innebär ökade kostnader för oss vilket kan komma att mynna ut i en extra kostnad även för dig som kund. Om och när en prisförändring genomförs kommer du att bli tillfrågad om du godkänner denna eller ej. Om du inte vill eller har möjlighet att betala denna extra kostnad kommer ditt medlemskap hos oss att pausas tills dess att läget förbättrats.

Vad ska jag som kund tänka på?
I det fall du eller någon i ditt hushåll uppvisar ett eller flera av de symtom som är klassiska för Covid-19 ber vi dig att snarast möjligt kontakta oss för att boka om din tid. Under den tid dessa förhållanden råder erbjuder vi kostnadsfri ombokning för en så flexibel tvättservice som möjligt. 

Utöver det önskar vi att alla våra kunder tar hand om sig själva och sina nära, och att vi tillsammans gör vårt yttersta för att minska spridningen av Covid-19.

Du som har allmänna frågor om covid-19

Läs mer på Folkhälsomyndigheten eller Krisinformation.se om du har allmänna frågor om covid-19. Du kan även ringa telefonnummer 113 13. På Krisinformation.se finns också teckentolkad information om covid-19 och råd om hur du pratar med barn om coronaviruset

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.